zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-03-19     06:55

1 - Datum: 2019-01-12 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Geniet in deze herfstige januarimaand van weer al het moois dat StripSter te bieden heeft.

StripSter tekent je week... Ook weer deze week...

Is het iemand al opgevallen dat StripSter dit jaar 20 jaar online is?
Moeten we hier iets mee gaan doen? Jaaaa... Ik denk het wel.
Maar wat? Zetten we weer een Haasje-Over op? Een Interstrip? Of beginnen we weer een Cover-Estafette?

20 jaar kunnen we toch niet zomaar voorbij laten gaan?

Martin
2 - Datum: 2019-01-12 17:14 - Afzender: michel2019
Ik kan nu even niet in het archief kijken maar ik kwam in 2001 of 2002 bij StripSter. Al zo lang geleden? Het jubileum van StripSter moet inderdaad gevierd worden! Voorlopig kan ik even niet scannen dus even geen strips van mij maar ik kom vast weer terug. Groetjes
3 - Datum: 2019-01-12 18:36 - Afzender: David - e-mail: Zappdavid@hotmail.com
Ik wil wel wat maken... Waar kan het naartoe?
4 - Datum: 2019-01-12 20:38 - Afzender: dirk
strips@StripSter.eu

Ik maak een nieuw onderwerp voor ideeën om 20 jaar StripSter te vieren. Dat lijkt me handiger.

Comm voor de bijdragen van deze week:

@ Willy H: weer een toffe tekening met Juf Jasmine. Knap gemaakt. Is die schets van Mandela ook van jou?
Je scant in in grijswaarden waardoor het opvalt dat je geïnkte tekening gaat van licht-grijs tot zwart. Met welk materiaal inkt je?

@ Derek W: het verhaal loopt als een tr.. sportbolide. Goed. En ook weer enkele pareltjes van plaatjes.

@ Jamie: heeft Daisy een magisch zwaard want ik zie niet hoe het anders zo uit dat kleine tasje kan komen. Weer doelatig gebruik van Japanse bewegingslijnen.

@ Michel: goeie cartoon maar geen fan van deze inkleuring.

@ Rob Brandon: Goed herkenbare personages. De kleur van de das is er, maar jij maakt hem korter terwijl je als cartoonist hem misschein net nog langer zou kunnen maken.

@ Jos L: goeie!

@ Karin B: de hond is mooi herleid tot de essentie. Dat contrasteert dan weer wel met de meer gedetailleerde rechterzijde van je tekening.
5 - Datum: 2019-01-12 20:47 - Afzender: michel2019
De inkleuring is een experiment die, ik geef het toe, niet helemaal geslaagd is, dirk.
6 - Datum: 2019-01-12 20:49 - Afzender: dirk
... goed om te blijven experimenteren.
7 - Datum: 2019-01-13 10:18 - Afzender: Willy Hagenaars
@Dirk, dank u, de Mandela is een foto, uitgeprint en met lijm opgeplakt, net als de mandala die de andere kinderen tonen, deze komen van internet, uitgeprint, overgetrokken met fineliner en kroontjespen, dus veel ouderwets knip en plak werk (geen fotoshop!) vandaar de grijstinten. Verder oostindische inkt, talens en Pelikan, marterhaar penseel no. 3 (voor kapsel juf) Het blijft voor mij een uitdaging goed zwart ge- inkt werk af te leveren, maar het doel heiligt soms de middelen, zelfs viltstift zit in mijn tekendoos....
8 - Datum: 2019-01-13 10:20 - Afzender: Willy Hagenaars
@Dirk, dank u, de Mandela is een foto, uitgeprint en met lijm opgeplakt, net als de mandala die de andere kinderen tonen, deze komen van internet, uitgeprint, overgetrokken met fineliner en kroontjespen, dus veel ouderwets knip en plak werk (geen fotoshop!) vandaar de grijstinten. Verder oostindische inkt, talens en Pelikan, marterhaar penseel no. 3 (voor kapsel juf) Het blijft voor mij een uitdaging goed zwart ge- inkt werk af te leveren, maar het doel heiligt soms de middelen, zelfs viltstift zit in mijn tekendoos....
9 - Datum: 2019-01-13 11:26 - Afzender: Rob Brandon
20 jaar StripSter?, ik zit dit jaar 10 jaar op de site! (Sinds 14 maart 2009)
@Dirk: Dank je, idee zit in de pocket: Das iets langer maken.
@StripSter Tekenaars-Cover_Karin Burm: Heel leuke geinige cover,
alleen het voetje van het rechter voorpootje van het hondje staat een beetje te veel naar achteren gedraaid.
@Jamie de Jonge: Veel goede actietekeningen en goede gelaatsuitdrukkingentijdens de acties,
komt ook nog goed tot uiting in de grote ogen.
@Jeroen Putman: Opnieuw heel leuk en fantasierijk. De contrastrijke zwart wit illustraties verhogen de sfeer nog eens.
@Derek Wasteland: Leuke figuren, mooi kleurgebruik.
@Willy Hagenaars: Leuk, Juf Jasmine. De woordspeling mandala - Mandela komt origineel over, goed gevonden.
De uitdrukking in juf Jasmines gezicht is ook raak getroffen.
@Jos Lammers: Je maakt me wel op een wel heel goeie manier duidelijk: Ik ooit in een bejaardentehuis? Over mijn lijk!
@Michel den Hamer: Leuke vlot getekende cartoon.
@Hansha: De eerste: goed gevonden, nummer twee: ook heel humoristisch.
10 - Datum: 2019-01-13 17:39 - Afzender: Willy Hagenaars
@Rob Brandon: Bedankt voor het compliment, jouw beide cartoons zijn ook heel sterk deze week!
@Karin Burm: mooie cover, bravo!
11 - Datum: 2019-01-14 15:02 - Afzender: Stripneger
Jezus wat een niveau... dwars door de maximaal bereikbare bodem...
12 - Datum: 2019-01-14 15:51 - Afzender: Lone Wolf
De beste stuurlui staan aan wal.
bekijk de Strips editie van 12 januari 2019

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6304&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 12 januari 2019

© 2000-2019
StripSter
2019-03-19