zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2018-12-16     04:28

1 - Datum: 2018-11-17 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Deze week helemaal geen inzending over het overlijden van Stan Lee?
Bijzonder! Zo'n legende moet toch een 'in memoriam' krijgen?
Hierbij nodig ik iedereen uit om volgende week de editie te vullen met illustraties en/of strips ter herinnering aan Stan Lee!

Tot die tijd wederom een mooie editie vol strips!

StripSter tekent je week... Ook weer deze week!

De redactie
2 - Datum: 2018-11-17 09:47 - Afzender: Rob Brandon
Deze week geef ik weer eens iedereen een oordeel.
@StripSter Tekenaars_Cover en Gag -Ardy Beld: Natuurlijk zou ik je werk net zo kunnen afkraken als je bij mij doet,
maar omdat ik me niet tot jouw niveau wil verlagen krijg je van mij een correct oordeel, zoals ik ook bij anderen zou doen,
dus positief en/of negatief OPBOUWEND en niet afbrekend. Over je stijl valt te discusiëren, maar Je vloeiende lijnvoering
is op zich krachtig en getuigt van een geoefende vaste hand. In de eerste instantie zag ik er niet meteen
Willem-Alexander in, zo goed lijkt het dus ook niet. Je woordspeling Willem Al-Exander vond ik goed gevonden,
zo zie je maar weer dat teksten in cartoons niet altijd negatief moeten worden beoordeeld.
@Jamie de Jonge: Je vond vorige week dat je behalve de spelling wat weinig aandacht kreeg. Ik vind je strips goed.
Je bent in de loop der tijd goed vooruit gegaan. Ik ben zelf geen manga tekenaar, ik teken dus niet zulke grote ogen,
maar jouw grote glanzende droom ogen geniet ik erg van, ik vind ze altijd heel mooi, ga zo door.
Ik hoop dat je mijn werk ook kan waarderen.
@Derek Wasteland: Leuke strip, ook aardig getekend en ingekleurd, leuke humor.
@Dirk: Heel leuk getekend, hoewel ik de potlood arcering ik soms wat te vlekkerig vind,
geeft het toch wel een heel sfeervol effect.
@Jeroen Putman: Weer een heel leuke fantasie rijke Wollie strip, met een professor die zijn accent weer terug heeft.
@Michel den Hamer: Leuk getekend, en ook hele leuke humor en clou.
@Jos Lammers: Beetje cru, maar desondanks toch wel aardig gevonden.
@Hansha: Goed gevonden.
3 - Datum: 2018-11-17 12:47 - Afzender: Jamie
Laat ik ook maar eens aan de feedback rondes meedoen. :)

StripSter cover Ardy: Grap is oke, ik herkende de koning er wel gelijk in dus dat is goed. Als ik jou was zou ik wel de tolerence in je magic wand tool op zijn minst op 100 zetten zodat je niet van die witte randen krijgt wanneer je de tulband met zwart filled.

Derek Wasteland: Kwaliteit hoor! Het ziet er gelikt uit en de pacing loopt ook lekker. De sound effects van de Ernie robot doen me denken aan een combinatie van de Terminator en Regirock uit de Pokemon 8 film. x) Good find~

Dirk: Ah de toystory klassieker. De eye sparkle op de derde pagina vind ik een leuke toevoeging. Ik begrijp het einde alleen niet helemaal? Is het een ongoing story misschien?

Jeroen Putman: Ik vind dat jij één van de meest uitgesproken stijlen hebt die ik ken in de illustratie wereld. Ik heb hem nog nergens anders in welke vorm dan ook gezien. Zeker uniek. De manier hoe je je panelen kadert vind ik erg fijn om naar te kijken. Die laatste tekstbalon door die andere heen vind ik erg leuk gevonden, misschien ga ik hem zelf ook eens gebruiken. ^^

Michel den Hamer: Relevant voor vandaag. De eenvoudige stijl past wel om de grap beter over te laten komen.

Jos Lammers: Relevant voor vandaag~ De muur texture van het eerste paneel is wel een beetje vervelend om naar te kijken.

Rob Brandon: De gezichten van je characters heb ik altijd zeer sprekend gevonden, de tweede strip met de schroef hoofd is dan ook mijn favoriete. De kangaroo ziet er ook leuk uit.~ Misschien de omlijning van de dixi's in de eerste strip ook wat dikker maken? Ze lijken met hun strakke/ dunne lijnen een beetje uit de stijl te vallen.

Hansha: Real life problems, we kunnen ons hier waarschijnlijk allemaal in vinden. Interessant beeldscherm trouwens, is dat de nieuwe wacom?
4 - Datum: 2018-11-17 13:43 - Afzender: jeroen
Dankje, Jamie, ik denk dat een tekenstijl mede bepaald wordt door de sfeer die de tekenaar wil neerzetten, zijn interresses, maar ook zeker door de materiaalkeuze. in mijn geval: een duister sfeertje, vol avontuur, getekend in een ouderwetse, miss wel oubollige stijl, met o.i.inkt. Dit vind ik prettig,maar ,stel ik zou opeens met penseel, stift of pc werken, dan kan dat alles om zeep helpen.

Wat Rob zegt over de ogen ben ik het mee eens. ogen mogen nooit zomaar een stipje zijn, vind ik ;)

Dirk, ik vind dat vlekkerige juist wel mooi, alleen snapte ik het eind ook niet helemaal

Ardy, duidelijke karikatuur, mooie eigen stijl

Rob, knap hoe actueel je altijd bent, zou ik dus noooit kunnen

De rest: stug doorgaan, ik heb het idee dat StripSter uit zijn dal klimt!!
5 - Datum: 2018-11-17 20:51 - Afzender: dirk
(Teddy)beer: het gaat volgende week verder...

Ook mijn bijdrage aan de kritiek. Ik licht er enkele uit:
@Derek W: even herlezen vanaf het begin. Tekeningen zijn sterk. Erg sterk. De inkleuring is ok, maar ik denk dat je werk met een iets minder nadrukkelijk digitale inkleuring nog beter tot zijn recht zou komen (bvb de gekleurde lijnen en dégradés).
Een hardboiled detective in je gestoorde universum. Geen strip voor het grote publiek, lijkt me. 2 aparte vertelstemmen. Goeie vondst dat.

@ Rob Brandon: de Dixi ligt niet natuurlijk op de rug van de man. Ik zou verwachten dat het gewicht echt op de rug ligt en dat de rug dus nauw aansluit bij het hokje. De draaiende kop is goed weergegeven. Voor het plaatje met de kangoeroe is er onderaan wat veel leeg zand. Beter alles wat meer naar beneden en wat meer lucht.

@ Jamie: Vreemd eerste plaatje. Zitten Daisy en de soldaat? Diablo lijkt een heel pak groter. Vreemd want op een volgende plaatje staan ze bij elkaar en is er niet zo'n lengteverschil. En waarom wijst Daisy naar boven als het paddestoelbeestje zo klein is?
Je personages zijn op het extreme af langgerekt. Bij de hoofdpersonen is dat wel ok, dat zijn tieners. Maar je tekent zo ook oudere mensen (bvb het meeluisterend publiek op de achtergrond). Oudere mensen zijn gewoonlijk wat meer gezet. Wat meer variatie in types van lichamen zou mooi zijn.
Pag 3 begint met een erg mooi plaatje. Maar als je erop begint te letten rammelt het perspectief: het te schuine raam bvb. De verticale lijnen die links schuiner zijn dan rechts (en de bomen die helemaal niet meedoen). Daisy lijkt me te groot getekend en de soldaat is uit evenwicht met zijn voeten.
Mooi laatste plaatje!
www.monsieurtoupet.be
6 - Datum: 2018-11-17 23:58 - Afzender: Jamie
@Dirk: Als je naar de laatste pagina van vorige week kijkt zie je inderdaad dat Daisy en Akane zitten terwijl Diablo tegen een paal leunt. :) Dus misschien niet helemaal goed gezien?
De Pyon (het beestje) zien ze aankomen vanuit de verte helemaal aan het einde van de stijger, dus ze wijst in de verte (zoals de pagina hiervoor ook liet zien). Pagina 3 is vanuit fish-eye perspectief getekend vandaar het extreme perspectief. Ik was ermee aan het experimenteren. Daisy is wel iets groter dus daar zal ik de volgende keer op letten. ^^
7 - Datum: 2018-11-18 09:09 - Afzender: Rob Brandon
@Dirk: Dank je, kijk, dit is kritiek waar iemand wat van kan leren.
8 - Datum: 2018-11-18 11:34 - Afzender: dirk
@ Jamie: Je hebt gelijk. Met de vorige pagina erbij klopt het plaatje wel.
9 - Datum: 2018-11-19 11:10 - Afzender: Ardy
Daar zit een grapjas bij StripSter achter de knoppen. Na mijn kritiek vorige week een kleine bijdrage gestuurd die direct cover is geworden;-) Bedankt, het doet me deugd dat er weer leven in de brouwerij is gekomen...

Eveneens een kleine greep uit de bijdragen:

Jamie: bedankt voor de tip! ik heb de instelling eindelijk gevonden. Ik dacht de hele tijd wat een fuckprogramma dat Gimp, moet de hele tijd alles nakleuren...:-) Over jouw strip geen klachten, ik vind het perspectief op 2 plaatjes heel geslaagd (pagina 3 bovenaan en pagina 5 einde).
Bulk&Knoert: heel goede inkleuring. Qua verhaal en stijl doet het me denken aan Charles Guthrie.
Dirk: laaste plaatje op pagina 4 vind ik klasse! Kan zo in een goed kinderboek.
Rob: Ik heb het idee dat deze tekeningen netter zijn getekend. Met de dixie zou het misschien een idee zijn de mennekes meer in een Obelix-houding te laten lopen, met de handen zelf verstopt achter de rug. En nog iets: bij wijze van probeersel misschien een meer stripachtig lettertype gebruiken?
Sorry trouwerns dat mijn kritiek van vorige week nogal ongefundeerd is geformuleerd. Dat heb ik soms. Als ik rustig ademhaal gaat het meestal wel over:-) Jij bent een van de tekenaars die StripSter lopende hebben gehouden en houden. Daarvoor respect en dank!
Jos: Mooi idee. Maar er komt toch nog een Sinterklaas-special?
10 - Datum: 2018-11-19 19:08 - Afzender: Rob Brandon
@Ardy: Nou, dat valt me erg van je mee, zo zie je maar dat je met opbouwende kritiek meer bereikt.
Mijn dank voor je nu erg positieve reactie en je compliment.
bekijk de Strips editie van 17 november 2018

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6260&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 17 november 2018

© 2000-2018
StripSter
2018-12-16