zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2018-12-16     04:30

1 - Datum: 2018-11-10 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
2 - Datum: 2018-11-10 11:11 - Afzender: michel2018
Bedankt voor een nieuwe stripseditie en het gebruiken van mijn cover. :)
3 - Datum: 2018-11-12 13:03 - Afzender: Ardy
Jongens, jongens, dat is geen goed teken. Als Michel de ene na de andere cover mag doen....
Derek: Goede vondst met krijtwit, mooi getekend, eerste plaatje vind ik erg goed. Had wel wat meer ruimte mogen krijgen zelfs.
Rob: 10 keer niks, sorry
Huub: zucht...
Hansha: hm.
Jos: grap wel leuk gevonden, tekenwerk niet zo geweldig...kunnen we als eigen stijl verkopen natuurlijk.
Jeroen: origineel tekenwerk, heeft een bijna antieke uitstraling. Mooi.
4 - Datum: 2018-11-12 14:58 - Afzender: Jamie
Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje ontmoedigend dat elke week mijn strips worden overgeslagen qua commentaar, tenzij ik een spelfout maak natuurlijk.
Zo slecht is mijn stijl nou toch ook weer niet en over het verhaal hoor ik maar zelden iets.
Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hier te blijven posten...
5 - Datum: 2018-11-12 17:41 - Afzender: michel2018
Nou, zeg, ardy. Dat zal toch wel meevallen zeker! Deze cover heb ik al n hele tijd geleden gemaakt! @ Jamie : ik volg je strip wel en vind het knap gemaakt. Ik reageer echter niet zo vaak op de andere strips. Gewoon voortdoen.
6 - Datum: 2018-11-12 17:42 - Afzender: Rob Brandon
Ardy: je ben een akelige afbrekend kritiek leverend stuk vreten. Je bent jaloers en ik hoop dat je van StripSter verdwijnt!
7 - Datum: 2018-11-12 20:23 - Afzender: dirk
Momenteel wat te enig tijd om veel commentaar te kunnen geven.

@ Jamie: Ik geef weinig commentaar op jouw tekenwerk:
1. omdat manga niet mijn stijl is
2. en gewoon omdat het gewoon steeds van hoog niveau is.
Ik kan je niet betrappen op flagrante fouten (tenzij inderdaad op niveau van de teksten; maar dat is steeds opbouwend bedoeld).
8 - Datum: 2018-11-13 09:32 - Afzender: michel2018 - e-mail: rebelfanzine@gmail.com
Bij uitzondering zal ik ook eens kritiek spuien :

Cover : Aan alle tekenaars, kunstenaars allerlei, stuur uw cover(s) naar strips@StripSter.eu , anders krijg ik gezeik. ;-) En ik ontken het dat ik "de een na de andere cover mag maken"...
Jamie : Bijna het einde van dit boek? (boek is aflevering of hoofdstuk in mangataal) Een manga -typisch-beestje op de laatste pagina. Verrassend! Ik vind het een aangename, sympathieke strip, een combinatie van actie met humor en ook wat romantiek. Ik zou het eens van het begin terug moeten lezen (heb wel eens een aflevering gemist) maar het geheel is heel okay. Tekeningen prima!
Derek : Spannend in ieder geval! In wat voor universum het zich afspeelt is me niet duidelijk. Decors zowel ouderwets als science fiction, evenals de personages. Ben benieuwd naar het vervolg. Tekeningen en inkleuring zijn typisch maar goed.
Jeroen : een nieuw verhaal van Wollie. Leuk. De tekeningen hebben inderdaad iets ouderwets maar wel passend bij het soort verhaal, zeg maar een absurd verhaal waarin alles kan gebeuren.
Huub : grappig maar wel hebben de spinnen ineen sin het tweede plaatje een andere kleur (?).
Jos : Grappig gevonden, Neerlands eerste bekende tekst tegenover de straattaal van nu.
Rob : Ik volg het nieuws expres niet zo goed dus heb het niet helemaal door maar de tekeningen en de inkleuring (waarmee?) zijn prima.
van 9 tot 5 : Lekker politiek incorrect en dat geeft helemaal niet! :-)

groeten van michel
9 - Datum: 2018-11-13 09:41 - Afzender: Ardy
@Jamie: ik vind jouw strip gewoon goed getekend (hoewel manga dus ook mijn stijl niet is). Er is niets op aan te merken, het steekt uit boven de rest. Probeer een ander platform / uitgever te vinden, talent heb je. Dat idee van het genegeerd worden heb ik eerlijk gezegd precies zo ondervonden. Er is een harde kern (Michel, Rob) die elkaar elke week weer een pluim in de reet steekt en dat was het. Om de zoveel tijd kijk ik eens, maar wees niet bang Rob, ik ben nu echt weg!
10 - Datum: 2018-11-13 09:52 - Afzender: michel2018
Ik reageer juist zelden op de strips en krijg juist ook vaak kritiek dus wat je zegt is uit de duim gezogen, Ardy.
11 - Datum: 2018-11-13 11:11 - Afzender: michel2018
Ik weet niet wat je tegen me hebt maar ik laat je mijn plezier van het strips tekenen niet verpesten.
12 - Datum: 2018-11-13 11:30 - Afzender: jos
Beetje reuring in Het Commentaar kan geen kwaad, maar maak het niet te persoonlijk. Het gaat om de strips nietwaar? Ik geniet zelf altijd weer van de diversiteit aan stijlen. Gaat allen door! En dank aan de redactie die dit allemaal mogelijk maakt.
13 - Datum: 2018-11-13 23:48 - Afzender: Linda
Rob Brandon is the best!!! Fuck Ardi!!!
14 - Datum: 2018-11-14 11:31 - Afzender: Eric
Ardi,
Heel apart dat jij mensen afslacht die elke week weer hun best doen.
Persoonlijk vind ik jouw tekenwerk het slechtste dat hier ooit geplaatst is.
15 - Datum: 2018-11-14 22:55 - Afzender: Martin
Kom op allemaal. Niet zo vijandig naar elkaar.
Respecteer alsjeblieft elkaars stijl en ook elkaars mening, maar ga elkaar niet afkraken.

Het klopt dat er vaak een Cover van Michel gebruikt wordt, ik heb daar gewoon een aantal op voorraad van.
Zodra ik van een andere tekenaar iets binnen krijg gebruik ik die. Maw stuur lekker veel in en de diversiteit komt dan vanzelf.

Als het gaat om tekenstijl; Daar valt gelukkig over te twisten! Voor elk wat wils!
Als je het niets vind, probeer dan met opbouwende kritiek iemand beter te laten worden.
Lukt dat niet hou dan je mond en reageer niet. Niet op deze manier.

We doen allemaal ons best om er iets leuks van te maken elke week. Een pluim voor iedereen die hier aan meehelpt.
16 - Datum: 2018-11-15 07:05 - Afzender: Rob Brandon
@Linda: Dank je, Geweldig!
17 - Datum: 2018-11-15 07:24 - Afzender: Rob Brandon
@Eric: ook heel goed gezegd.
Even een toelichting: Het is niet mijn stijl om zulk taalgebruik te uiten maar ik vond het te erg dat een cartoon die over de honderd likes op Facebook kreeg zo werd afgekraakt. Je heb drie soorten kritiek:
Positieve opbouwende kritiek, dat is een en al lof over het werk, " geweldig, mooi, heel goed"
Negatief opbouwende kritiek: Bijv; "je lijnvoering is nog niet goed, de verhoudingen,
perspectief klopt niet". Dat moet kunnen, daar kan iemand nog wat van leren.
Afbrekende kritiek is altijd negatief, dat is iemand al bij voorbaat willen afkraken, en dat is wat Ardy doet.
Dus geef gerust de eerste twee soorten kritiek, maar laat de derde alsjeblieft achterwege.
18 - Datum: 2018-11-15 11:40 - Afzender: Linda
Rob Brandon is de Pieter van Straaten van Sesamstraat!
19 - Datum: 2018-11-15 13:05 - Afzender: Ardy
@Eric/Rob: wat een kinderachtig gedoe. Ik vind die tekeningen van Rob gewoon niet goed. Veel te veel tekst voor een karikatuur, de grappen zijn open deuren. En het ergst is dat de gelijkenis totaal ontbreekt. Tot overmaat van ramp staat de naam van de betreffende persoon er bij. Dat heeft niets, maar dan ook niets meer met karikaturen te maken. Politieke karikatuur is een kunst op zich. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de kwaliteit. Ik heb gezegd.
20 - Datum: 2018-11-15 13:53 - Afzender: Rob Brandon
Ardy: Zo goed vind ik jouw cartoons ook niet lijken. Hier laat ik het verder bij.
21 - Datum: 2018-11-15 14:48 - Afzender: Eric
@Ardy: Kinderachtig?
Jij vind Rob's tekeningen niks, ik vind jouw kriebels niks.
Wat is het verschil?
22 - Datum: 2018-11-15 21:50 - Afzender: Woordenfee
Beste Jamie,

Ik vind het lastig om het gevoel achter je uitspraak over de spelfouten te duiden. Ik plaats opbouwend bedoelde opmerkingen om stripmakers als jij vooruit te helpen. (Ik houd van strips en ook van stripmakers. Platonisch uiteraard.)

Ik weet nu niet of ik jou wel help met mijn opmerkingen. Ik zal ze uiteraard achterwege laten, wanneer je dat liever hebt.

Liefs uit Letterland!

Woordenfee
23 - Datum: 2018-11-15 22:12 - Afzender: Jamie
Hallo Woordenfee,

Op jouw commentaar heb ik niets aan te merken, want zoals je naam al zegt is dit wat je doet en daar vertrouw ik ook op.
Het was alleen vrij ontmoedigend als iedereen anders commentaar kreeg (goed of slecht) en bij mij mensen alleen de spelfouten in mijn werk zagen en voor de rest mijn strip links lieten liggen omdat het 'Manga' is.

Kom op jongens, ik hou ook niet van westerse strips maar ik zou jullie nooit een commentaar geven als 'Het is westers dus ik kan geen commentaar geven.' Manga is ook gewoon een vorm van strip tekenen. De ogen zijn wat groter en de tekstballonnen kleiner, dat is het verschil.

Sorry als ik bot overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Ik voelde me gewoon best buitengesloten en niet serieus genomen terwijl ik toch hard mijn best doe om mijn strips er redelijk uit te laten zien...
24 - Datum: 2018-11-15 22:27 - Afzender: dirk
Je kan er het jouwe van vinden, maar een pluspunt, Ardy brengt wel terug wat leven in het forum.
Ik probeer binnenkort zelf weer wat meer commentaar op de inzendingen te geven. Het kan inderdaad ontmoedigend werken als je inspanningen ongemerkt lijken te passeren.
bekijk de Strips editie van 10 november 2018

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6253&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 10 november 2018

© 2000-2018
StripSter
2018-12-16