zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-07-06     15:03

1 - Datum: 2018-03-31 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Morgen is het 1 April. Dit jaar maar geen grapjes vanuit onze hoek.

De Cover is deze week verzorgd door Anco Dijkman en is dit weekend in Utrecht en is te ontmoeten bij de StripGlossy-stand.

Wij zijn niet aanwezig.
Op dit moment is het lastig voor mij beurzen te regelen. De tijd ontbreekt momenteel bij mij om dit goed voor elkaar te krijgen. Daarbij worden de aanvragen minder en hierdoor de beurzen daardoor duurder.

Veldhoven willen we sowieso bezoeken en wellicht Breda ook.

StripSter tekent je week... Elke week!

De redactie
2 - Datum: 2018-03-31 22:02 - Afzender: Huub
weer leuke bijdragen deze week.
www.fb.cm/ottoenlotte
3 - Datum: 2018-04-01 13:33 - Afzender: Rob Brandon
@StripSter Tekenaars_Cover-Anco Dijkman: Jij bent nieuw, welkom op de site.
Meteen een mooie, krachtig en vlot getekende pikante cover, heel leuk.
@Jamie de Jonge: Weer goede actiescenes, en wat een mooie grote droom ogen "het… is gelukt…" pag. 3 links onder
@Ralph Dikmans & Peter Busschots: Mooie aflevering weer, van Anders Man.
@Michel den Hamer: Meisje dat kennelijk niet van karikaturen houdt!
@Jos Lammers: Super geinig, ik heb er erg om gelachen. Toevallig had tekenaar Hein de Kort in Het Parool van zaterdag
een soortgelijke grap, ik stuur de link mee.
https://www.parool.nl/foto/hein-de-kort~p14822/4847371
@Ardy Beld: Simpel getekende, doch heel goede cartoon.
@Huub van Overveld: Hoe flauw en leuk soms heel dicht bij elkaar liggen.
@Hansha: Iedereen is uniek, dat is gewoon waar! 2e cartoon, "je hebt wel smaak" ook leuk.
4 - Datum: 2018-04-01 13:40 - Afzender: Rob Brandon
@@Jos Lammers: De link doet het niet als je hem aanklikt. Als je hem kopieert en in Google plakt, op "afbeeldingen" zet krijg je de cartoon van Hein de Kort te zien.
5 - Datum: 2018-04-01 16:57 - Afzender: michel2018
Rob, vroeger op school waren er wel eens meisjes die vroegen of ik hun karikatuur wilde tekenen. Dat was nooit goed genoeg. Dat was een beetje de basis van deze grap. :-) tip : meisjes altijd snoeziger tekenen dan een echte karikatuur! :-D
6 - Datum: 2018-04-02 22:30 - Afzender: dirk
@ Anco Dijkman: knappe stijl. Al wringt voor mij het verschil in realisme tussen patient en verpleegster een beetje.

@ Rob Brandon: goeie cartoon met Trump en dat Chinees ruimteafval.

@ Michel: uit het leven gegrepen.

@ Jamie: Het manga-idioom blijft me vreemd. Bij de overwinning verschijnt allemaal kantwerk op de achtergrond. Ook die schotse ruit kan ik moeilijk plaatsen. Maar de figuren blijven erg goed.

@ Ardy: de clou ontgaat me een beetje.

@ Ralph D: Andersman kan in ieder geval hoog gooien.
7 - Datum: 2018-04-02 22:55 - Afzender: Jamie
@ Dirk: Dat begrijp ik, Manga is ook een heel ander genre dan westerse strips. :) Een manga paneel is vaak meer op gevoel en emotie gebaseerd dan op realisme. Bij blije scenes is er bijvoorbeeld een kantwerk, glitter achtergrond of een patroontje te zien. Bij romantische scenes verschijnen er bloemen uit het niets of is er de zogenaamde 'shoujo bubbles' achtergrond. En bij vecht-scenes zijn er helemaal vrij weinig achtergronden omdat alles bestaat uit speed lines x)
Je raakt er redelijk snel gewend aan bij het lezen van meer Shoujo/ Shounen manga's. Maar ik ben blij dat je de figuren goed vind! ^^
8 - Datum: 2018-04-03 10:18 - Afzender: michel2018
Goede cover, trouwens! :-)
9 - Datum: 2018-04-03 21:43 - Afzender: dirk
@ Jamie: Speelt de grote productie van de gemiddelde mangaka ook niet mee? Als je per maand x aantal pagina's moet produceren, is het gemakkelijker om een patroontje als achtergrond te plaatsen dan om een gebouw of landschapje te moeten tekenen.
Maar het stoort me niet of staat een goed begrip van je strip niet in de weg hoor.
10 - Datum: 2018-04-03 22:26 - Afzender: Jamie
@ Dirk: Ik denk niet dat het daardoor komt. Sommige mangaka's; bijvoorbeeld Rumiko Takahashi van 'Inuyasha' doen wel weer heel graag achtergrondjes bij de pannels. Maar als je dan naar bijv. Arina Tanemura's 'Full moon o sagashite' kijkt die een wat algemenere shoujo stijl heeft, weer absoluut niet. Toch waren het beide maandelijkse uitgaves. Het overdrijven van gevoel/ het abstracte is gewoon een shoujo manga ding. :)
11 - Datum: 2018-04-04 09:11 - Afzender: Jos
Rob: bedankt voor het sturen van de link. 1 april en en de truc van de verrijzenis, daar kun je als cartoonist niet omheen. Het dient zich vanzelf aan, als het ware. Ging het altijd maar zo gemakkelijk... Maar ook aan jou is 1 april duidelijk niet voorbijgegaan. Je hebt de actualiteit, zoals altijd weer mooi naar je hand weten te zetten.
12 - Datum: 2018-04-04 11:19 - Afzender: michel2018
@dirk : ik denk dat je bij de cartoon van Ardy moet denken aan hoe een oosterling in een strip de 'r' uitspreekt. (?)
13 - Datum: 2018-04-04 18:22 - Afzender: dirk
Ok, nu snap ik de cartoon van Ardy. A dirty mind...
14 - Datum: 2018-04-04 18:48 - Afzender: michel2018
Ik weet niet of het zo bedoeld is. Het is een mogelijke interpretatie. ;-)
15 - Datum: 2018-04-05 14:57 - Afzender: Ardy
Klopt helemaal, dat was de clou, ik ben deze keer op de goedkope toer!
bekijk de Strips editie van 31 maart 2018

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6047&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 31 maart 2018

© 2000-2020
StripSter
2020-07-06