zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-07-06     14:08

1 - Datum: 2018-03-14 02:57 - Afzender: loempiavreter - e-mail: loempiavreter2@gmail.com
De twee settings waar ik het meeste van hou zijn Cyberpunk (de blade runner variant) en Post-Apocalypse (de mad max variant), dus ben mezelf alle titels aan het indexeren die er maar iets mee te maken hebben. Ben niet helemaal thuis in de europese strips, maar gezien Metal Hurlant het genre van Cyberpunk praktisch heeft uitgevonden in The Long Tommorow, kan ik de europese strip wereld niet negeren. Dus geef me je obscure, 30 jaar oude, nederlandse, vlaamse en franse, (en spaanse en italiaanse... vind UK titels dan wel weer weer vak apart; maar tenzij je iets anders dan de obvious 2000AD en Tankgirl titels kan noemen zijn ze natuurlijk welkom)

*oh ja heb eeen hekel aan mecha (de grote bemande robot dingen waar die japanners zo verzot op zijn; geef ze wel een mention, maar waarschuw me dat ze erin zitten; Meka bijvoorbeeld)

Deze titels heb ik al geindexeerd:

Post-Apocalypse
- Cold Sun
- Exterminateur 17
- Jeremiah
- Prisoner of the Stars
- Ravage
- Le Transperceneige
- De Waters van Dodemaan

Cyberpunk
- Androids
- Borderline
- The Centron Files
- Druuna
- Human Stock Exchange
- Inoxidable
- Man:Plus
- Nathan Never
- Nikopol Trilogy
- Nomad
- Now Future
- Old City Blues
- Orbital
- RanXerox
- Teddy Bear
- Zaya

Sci Fi & Space Opera met post-cyberpunk elementen
- The Aedena Cycle
- Code McCallum
- Hercules: The Wrath of Heavens
- The Incal
- Khaal
- Lone Sloane
- The Metabarons
- Meka
- Milady 3000
- Wake (Sillage)
- Showman Killer
- The Technopriests
- Valerian et Laurine
2 - Datum: 2018-03-15 20:30 - Afzender: dirk
Ik denk dat er in Frankrijk heel wat uitkomt dat je onder de genoemde categorieen kan rangschikken. En onder post-apocalyps kan je bijna alle zombie strips kwijt.

Persoonlijk zie ik het nut er niet van in. In elk genre heb je toppers en bagger. Ik verzamel liever de toppers, ongeacht het genre...

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=6031&page=1&titel=Forum: Cyberpunk & P.A. strips van europese bodem

© 2000-2020
StripSter
2020-07-06