zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-12-01     06:43

1 - Datum: 2017-01-29 13:44 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
 Het is inmiddels zondag. Maar daar is de editie dan.
Deze week dus iets minder lang genieten van deze editie.

We zetten de Suske en Wiske cover special voort met Ardy Beld en Charles Guthrie.
Volgende week de Jan Kruis special en de week erop gaan we nog even verder met de Suske en Wiske special, want er zijn nog een paar covers niet gebruikt.

StripSter tekent je week!

De redactie.

2 - Datum: 2017-01-30 09:36 - Afzender: michel2017
@Charles : leuke S & W-cover! Ziet eruit als een echt oud album!
3 - Datum: 2017-01-30 10:00 - Afzender: Rob Brandon
De nieuwe weekeditie is er nu toch gekomen.
@Charles: Net als Michel vind ik het een prachtige Suske & Wiske cover.
4 - Datum: 2017-01-30 18:16 - Afzender: dirk
Gaat het niet om een oud spelletjesalbum. Ik meen mij dikke albums met verschillende stripverhalen uit de Vandersteenstal met ook spelletjes te herinneren. Hadden die niet zo'n rondo?
Mooie volwassen Francois en Louise.

Ardy Beld betrekt het meer op de Nederlandse politiek. Mooi, die Samson (?) in dubbele versie bij de koppensneller.

Ik had ook mijn cover verwacht, maar dat is dan voor volgende week.

@ Ralph en Peter: veel humor.
Soms nog wat anatomische gebreken (bvb de telefoonarm in het eerste kader, of de benen op pag 2, voorlaatste kader). Maar ik ken dat... het moet vooruit gaan...

@ Van 9 tot 5: welkome afwisseling met de foto's. Grappig.

@ Alexander N: erg verzorgde digitale lijn en dito inkleuring! Mooi gedaan.
www.monsieurtoupet.be
5 - Datum: 2017-01-30 19:58 - Afzender: Ralph D.
@Dirk. Dank voor de complimenten. Je hebt gelijk. Soms zit je zo bovenop je tekening en vol inspiratie dat je dit soort dingen niet meer ziet. Hopelijk ga je de komende weken meer vooruitgang zien. Ben blij om te horen dat de grappen overkomen. Humor is erg moeilijk.
6 - Datum: 2017-02-01 13:03 - Afzender: Ardy
Die van Charles is erg mooi, vind ik ook. En de stijl is natuurlijk zwaar herkenbaar.
Ik heb alleen geen cover en titel gekregen (de bevlogen bestuurders)? En dubbel erg is ook nog dat toen ik de tekening klaar had, er nog van uit kon worden gegaan dat Samsom nog minister-president kon worden. En ik zodoende alle belangwekkende kandidaten in een tekening had. Wat doet dan dat ei van een Samsom hij laat zich wegstemmen door zijn eigen partij! Terwijl mijn karikatuur op het Zoemende ei al in kannen en kruiken was! een heel nare man!
@Ralf: is dat gewild toeval dat die vader op de jongere Joris Voorhoeve lijkt?
7 - Datum: 2017-02-01 18:30 - Afzender: Ralph D.
Ardy, dat is wel toeval. In het begin waren het Koning Willem Alexander en koningin Maxima met hun dochter Amalia die model stonden, maar na gesproken te hebben met Carlo Boszhard heb ik er de fictieve Ko D'Or van gemaakt. De vergelijking is daarmee dus puur toeval.
8 - Datum: 2017-02-02 09:49 - Afzender: Ardy
@Ralph: Koning Willy zou ook niet verkeerd zijn, hijzelf is niet zo heel moeilijk, zo'n mooie bolle toet. Hoewel Maxima natuurlijk lastig te tekenen is. Tenzij je haar de hele tijd een dikke zonnebril laat dragen en met een accent laat spreken.
9 - Datum: 2017-02-02 23:00 - Afzender: dirk
@ Ralph D: Wat zijn dan de redenen die je hebben doen kiezen voor een fictief personage? Zou dat te controversieel zijn -het gaat om een minderjarige prinses?
10 - Datum: 2017-02-03 16:18 - Afzender: Ralph D.
Idd Dirk. De reden was dat de strip een prinses liet ontvoeren en het net wat te controversieel werd. Tekstueel werd t soms wat grof en heb 't daarom luchtig en grappig gehouden. De prinses heeft ook niet voor de spotlights gekozen.
bekijk de Strips editie van 28 januari 2017

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5625&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 28 januari 2017

© 2000-2020
StripSter
2020-12-01