zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-09-30     10:19

1 - Datum: 2016-05-07 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
We kunnen wel stellen dat de Lente nu eindelijk is begonnen. De temperaturen lopen op en de wereld begint weer meer kleur te krijgen. De Cover van Jamie de Jonge ademt deze sfeer prima uit en laat zich ook goed gebruiken voor Moederdag aanstaande Zondag.

Maar voordat we Zondag bij moeders op bezoek gaan kunnen we Zaterdag er eens goed voor gaan zitten en deze editie van StripSter tot ons nemen.

StripSter tekent je week!

De StripSter-Redactie!
2 - Datum: 2016-05-07 18:11 - Afzender: dirk
Werkt het? Werkt het niet? Ik probeer...

Erg mooie cover van Jamie. Hypergedetailleerde ogen, inclusief reflectie, tegenover een meer gestileerd gezicht. Knap werk.
3 - Datum: 2016-05-09 19:54 - Afzender: Eric
Ik heb net nog een aanpassing aan het forum gedaan, want ik zag dat Dick tevergeefs nog een bericht had proberen te plaatsen.
www.erichebben.com
4 - Datum: 2016-05-09 20:03 - Afzender: Eric
Zo, dan weer over naar de orde van de dag.<br /> Het loopt niet erg storm met de reacties. Toch zonde want er zijn genoeg mooie bijdrage in deze zomerse week.<br /> @Jamie: Cover is zoals we van haar gewend zijn, van erg hoge kwaliteit.<br /> @Wim: ik heb je strip niet helemaal gevolgd, toch eens doen. Leuk dat je Anders-Man er in verwerkt. Jammer dat je je figuren steeds alleen met vooraanzicht laat zien. Wat meer afwisseling zou de strip ten goede komen.<br /> @Ralph D: Een wat meer realistischere Anders-Man dan gewoonlijk. Prima uitvoering<br /> @Arko en Ralf: Alsnog welkom.<br /> @Rob: Goede cartoons. Ik hoop niet dat Trump met een neuslengte wint.
5 - Datum: 2016-05-09 20:08 - Afzender: dirk
Een greep uit de rest:<br /> <br /> @ Matt Baay: blijft goed. Ook die laatste, al is het zonde als de tekening hiervoor echt in de fik is gestoken.<br /> <br /> @ Dick: origineel concept. het ware sterker geweest als je enkel de sterkste ertussen uit had geselecteerd.<br /> <br /> @ Acomicbomb: goeie strookstrip deze.<br /> <br /> @ Ralph D: goeie koppen, althans de mannelijke exemplaren.<br /> <br /> @ Yan G: Hey, een keuze voor de voorplaat komt hier gepasseerd!<br /> Zijn er al tendensen zichtbaar in de stemming?<br /> <br /> @ Rob B: mooie cartoons<br /> <br /> @ Ralph B: knappe figuur
6 - Datum: 2016-05-09 20:09 - Afzender: dirk
br br br<br /> toch nog een kleine bug ergens, Eric.<br /> Goeie moed!
7 - Datum: 2016-05-09 21:14 - Afzender: Eric
Brrrrrt wat een gedoe
8 - Datum: 2016-05-09 22:04 - Afzender: Eric
En weer een update erop.
afwachten maar weer
9 - Datum: 2016-05-10 09:20 - Afzender: Yan
@dirk: inderdaad, alle drie de ontwerpen hebben een verband met een verhaal: A (The Mercenary), B (Checking the Walls), C (The Italian Connection). Moeilijk te zeggen welk ontwerp het zal halen. Er komen dagelijks stemmen binnen, vorige week overwegend C, gisteren A. De achterstand van A op de twee andere is wel vrij groot. Pas na de beurzen van Haaltert en Knokke zal alles duidelijk worden. Op beurzen krijgen deelnemers een mooie print van de drie ontwerpen gratis.

Voor de Engelstalige versie zit er weinig beweging in, de stemmen worden gelijkmatig over de drie ontwerpen verdeeld. Zij hebben wel een ander ontwerp voor A.

Ondertussen staat ook de affiche voor de Gentse beurs online (jammer genoeg de versie voor de drukkerij), je moet maar eens kijken
www.gentsestripbeurs.be
10 - Datum: 2016-05-11 21:35 - Afzender: dirk
Knappe tekening voor de affiche. De personages waar een eigen draai in is gestoken, bevallen me het meest.
11 - Datum: 2016-05-12 09:44 - Afzender: Yan
@dirk: bedankt, ik snap niet welke personages je bedoelt. Ze zijn allen anders geïnkt, anders ingekleurd. Ik heb ze zo getrouw mogelijk getekend (de grootte is daarbij het tricky point). Misschien vind je op het web wel foto's van de potloodtekening (heb ik niet meer, maar Filip Hellemans en Marie-Christine Cockuyt namen foto's; van die laatste staan er beursfoto's op Picasa, meen ik)
12 - Datum: 2016-05-12 18:37 - Afzender: dirk
De Hagar en Robbedoes zijn goed nagetekend, maar daarin vind ik geen eigen touch.
Wel in de Obelix en Lambik: trouw aan het origineel, maar toch iets eigen erin.
De Batman en Mortimer hebben ook die eigen touch (maar zijn niet 100% geslaagd - raar perspectief naar de voeten toe / die ene arm). Maar als geheel is het zeker geslaagd.
bekijk de Strips editie van 7 mei 2016

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5522&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 7 mei 2016

© 2000-2020
StripSter
2020-09-30