zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-09-29     21:20

1 - Datum: 2016-04-16 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu

Deze week een nieuwkomer en een oudgediende. Acomicbomb en Danty!
Maar ook een terugkerende actie van Yan Gevuld. In September zal Grueson 2 uitkomen en zoals het met het eerste deel is gegaan zal er met het tweede deel ook eenw edstrijd zijn voor de cover.

Deze week zijn alle drie de covers bij Stripster te bewonderen. Maar laat vooral je keus weten.
Welke gaat het worden? Cover A, B of C?

Mail uw keuze naar: info@yan-gevuld.be

Het volstaat uw keuze (A, B of C) te vermelden in de mail. U hebt ook een vierde mogelijkheid (D): geen van de drie.

U kan tot 1 juni 2016 deelnemen, halfweg juni zullen de namen van de vijf winnaars bekend gemaakt worden.Per persoon kan er slechts één keer worden deelgenomen.

StripSter tekent je week!

Martin van der Schuijt
2 - Datum: 2016-04-16 10:36 - Afzender: Rob Brandon
@Yan: Ik kies voor cover nr. 1, maar ik vind ze alle drie fraai uitgevoerd. Ook goede acties in je strip.
@Acomicbomb: Nieuwkomer, welkom op de site. Heel aardig en lief stripje in zachte kleurtjes
voor iemand met zo'n explosieve artiestennaam, wel leuk gevonden: "a-comic-bomb"
@ Danty: Hée, terug van weggeweest, maar van voor mijn tijd, ik kende je nog niet, welkom terug
(laatste keer 2008, ik kwam in 2009) Grappige stripjes, Het mannetje op je nieuwste strip
lijkt een beetje op Scribbly, van een stripserie die jaren geleden in het gratis krantje Metro stond.
@ Dick van Tongeren: Ook weer leuk, dat je katten na hun wilde avonturen gewoon weer thuis zijn bij het vrouwtje.
@ Fabosaurus: Goed stripje, inderdaad, kinderen hebben een bloedhekel aan spruitjes.
@ Michel den Hamer & Niquicho: Heel leuk plaatje, maar ik dacht dat draken geen lucifers nodig hadden
om een barbecue aan te steken.
@ Richard Snijder: Ook een terugkomer, welkom terug, leuke sigarettengrappen.
@ 9 tot 5: Pag1:" Zo'n schepping, is dat nou een beetje rendabel" heel goed gevonden!
@Wekelijkse hekkensluiter Hansha: Ook goed gevonden.
3 - Datum: 2016-04-16 11:32 - Afzender: dirk
De covertekening verschijnt niet op de openingspagina?

Een wel erg gevulde weekeditie!
Teveel om in één keer te becommentariëren. Een eerste greep.

@ Yan Gevuld: over de covertekening die ik verkies spreek ik me hier niet uit.
Het lopende verhaal. Een en al actie deze week. Positief is dat alles erg duidelijk is weergegeven. Da's al geen sinecure.
De klanknabootsingen zijn mooi gedaan, maar wat meer variatie was hier toch op zijn plaats. Bij sommige van de plaatjes past echt geen Bam of Balam. Waarom geen Swouch, Grmff, of andere van die ongein?
Actie is gemakkelijker weer te geven in het cartooneske genre. Hoe realistischer je tekent, hoe moeilijker. Het oogt dan gemakkelijk wat te stijf.

@ Acomicbomb: 2 goeie stripjes. Je kiest voor een lichtere contourlijn. Voor de eerste strip werkt dat prima. Maar de tweede oogt daardoor te flets. De 2de speler op het bankje is er denk ik gezet om de gemoedstoestand van de hand weer te geven, want dat is nogal moeilijk af te lezen aan een hand. Maar wel raar dat ie daar ineens bij zit.

@ Alexander Neels: ook een goed stripje. De man zou iets meer achterover mogen leunen (meer ontspannen).

@ Danty: De lettering is nog niet top. In de eerste een niet zo geslaagde computerletter. In de tweede wat moeilijk leesbaar handschrift, al zal het ook wel aan de scan liggen.

@ Dick Van Tongeren. Terug thuis! Dat was een lang avontuur. Proficiat!
De letters bovenop het decor bevorderen het lezen niet.

@ Derek W: Switchen van scènes gaat je goed af. Moeilijke oefening maar dus goed gedaan.
Soms iets te breedsprakerig naar mijn smaak, maar wel geinig en spannend.

@ Frankartoons: mooi constant niveau.

@ Fabosaurus: Goeie, en mooie plaatjes; niet gemakkelijk in een strookstrip.
De Z en J in je lettertype ogen altijd raar.

@ Ralph D: Mooie plaatjes. De houding van Anders-man in de eerste klopt niet helemaal. De trui zou over de broek moeten vallen en niet omgekeerd, en de benen zitten ook niet helemaal goed.
Hoe kleur jij in? Een soort stiftje? Geeft meestal wel een goed resultaat.
4 - Datum: 2016-04-16 13:59 - Afzender: Ralph D.
@Dirk, bedankt voor het commentaar. Ik zie wat je bedoelt! Klopt als een bus! Zal ik de volgende keer meer op letten. En ja goed gezien, ik gebruik flex- en brushmarkers. Ik heb het wel eens met Photoshop geprobeerd, maar ben daar een leek in en dus doe ik het zo.
5 - Datum: 2016-04-16 14:41 - Afzender: Yan
@Rob: bedankt, mooie schildering trouwens van de tweede cartoon (over de inhoud kan ik geen commentaar leveren). Alle covers komen voor in verhalen van Grueson 2: A/ De huurling; B/ De muren controleren en C/De Italiaanse connectie (verschijnt niet online).

@dirk: stemmen kan enkel via mijn mailadres, commentaar mag altijd. De onomatopeeën zijn heel bewust gekozen: het zijn de lyrics van een 'klassieke' song (rarara), het ging me namelijk om het ritme van de actie.

@acomicbomb: welkom, twee goeie gags
@Alexander: leuk, absurd ;-)
@Danty: leuke binnenkomer (de stijl doet me ergens aan denken, maar ik weet niet -meer- wat)
@Derek: tekenwerk en inkleuring gewoontegetrouw sterk, het verhaal is in online-versie iets moeilijker te volgen
@Dick: zoals ik ook aan Derek zei, een lang verhaal is moeilijker om volgen online (ik zal me het album moeten aanschaffen)
@Fabienne: goed tekenwerk, alleen hou ik niet zo van de 'Orphanimo-stijl (maar dat is persoonlijk).
@Ralph D.: altijd leuk (ergens) te lezen dat een album uitverkocht is, proficiat !
@Frankartoons: leuke gags (Schreurs-stijl), alleen zou ik in de eerste niet het raam maar de deur hebben gebruikt - voor de tocht...
@Hans: deze was wel heel surreëel :)
@Jos: aha het visje van Gunther (die er deze week niet bij is)
@Michel en Niquicho: knap, helemaal af.
@Ralph B.: inderdaad, men fluistert nu echt alles toe... ik hou meer van je zwartwit-werk, maar ja het zal de huidige trend des tijd wel wezen.
@Renier: een klassiek einde
@Richard: leuke woordspelingen
@Wim: is viking boy een Antwerpse standup-comedian met Engelse roots ?
6 - Datum: 2016-04-16 20:30 - Afzender: Eric
@dirk: Dat komt omdat er deze keer 3 covers zijn. Ik heb nog niet uit kunnen vinden waardoor dat stukje programma niet werkt. Helaas heb ik niet de programmeer kennis om dat snel op te lossen.
7 - Datum: 2016-04-16 22:06 - Afzender: Wim Vlieg
@Yan: Ik ga binnenkort een mailtje sturen om je mijn voorkeur voor een cover te melden.
Bedoel je Alex Agnew of Nigel Williams? Eigenlijk is het geen van beide. VikingBoy is gebaseerd op één van mijn beste vrienden. Net zoals de figuurtjes uit de vorige streek dat waren. Ook mijn liefje/vriendin duikt binnenkort ergens op in de strip. En misschien dat ik mezelf ook nog eens laat verschijnen :-) Ik vind dat gewoon leuk om er zo een dingetjes in te steken...
8 - Datum: 2016-04-17 09:47 - Afzender: Dick
@Yan: de anderen zullen teleurgesteld zijn dat ze niet mee hebben kunnen doen, Grueson heeft ze zelf al de les gelezen.
@Alexander: ja, beweging is goed voor je!
@Derek: sterke voortzetting.
@Frankartoons: geestig.
@MichelNiquicho: leuke tekening
@Richard: leuk idee, goed getekend maar mij ontgaat soms de clou.
@Rob: goede cartoons. Het moet gezegd: deze twee maken het je als cartoonist wel erg makkelijk.
@Hansha: nee Hans, het is een stel witteboorden-boeven.
9 - Datum: 2016-04-17 18:45 - Afzender: dirk
Nog een greep uit de rest:

@ Michel en Niquicho: ja, daar zien jullie over het hoofd dat draken geen lucifers nodig hebben om een vuurtje te starten.
Nee, serieus. Erg geinig. De beste cartoons behoeven geen woorden.

@ Jos Lammers: weer goed.

@ Richard: ik snap ze ook niet allemaal.

@ Van 9 tot 5: sterk.

@ Ralph B: mooie tekening. Maar het vulemmertje van paint past toch niet meer anno 2016.
bekijk de Strips editie van 16 april 2016

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5513&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 16 april 2016

© 2000-2020
StripSter
2020-09-29