zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-11-12     08:49

1 - Datum: 2015-11-14 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu

Vanaf deze week geen slogan op de 'cover'. Dat wil zeggen: We zijn opzoek naar een nieuw slogan.
'Het online podium voor beginnend tekentalent' dekt de lading niet. Veel van de tekenaars hier zijn zeker geen beginners meer en daarmee willen we hen niet te kort doen met deze slogan.

De aflevering van Haasje-Over 2 is deze week van P.Saiko. Volgende week is nieuwkomer Robert E. aan de beurt. Met spanning wachten we af.

StripSter tekent je week!

Martin van der Schuijt
2 - Datum: 2015-11-14 11:10 - Afzender: Dick
@Rob: Prima cover Rob! Ook de andere cartoons zijn leuk, actueel en goed getekend.
@P.Saiko: Mooie voortzetting van Haasje over.
@Huub: Complimentjes kunnen bij een dame soms verrassend verkeerd uitpakken. (ik spreek uit ervaring)
@Gidion: Leuke cartoons.
@Hansha: hahaha
3 - Datum: 2015-11-14 12:00 - Afzender: Rob Brandon
@Martin: Wat leuk dat je mijn cartoon als cover hebt gekozen, dat waardeer ik zeer, heel aardig.
@Dick: Dank je voor je positieve reactie.
@StripSter Tekenaars_haasje-over- P. Saiko. Heel leuk getekend,
lieflijke tekenstijl en mooie zachte potloodkleurtjes.
@Jamie; MMDX; Waldo; Yan: Allemaal heel verschillend, maar wel weer klasse strips.
@Dirk: Wat leuk, Stan en Huib zijn terug, leuk getekend en mooi ingekleurd.
De fallusvormige rotspieken staan geloof ik in Cappadocië, Turkije.
@Wim Vlieg: Leuk, L.S.D. is terug in de voor jou zo kenmerkende aparte tekenstijl. (positief bedoeld :-) )
@Ralph; Huub; Renier; Mathieu: Ook allemaal leuke strips.
@Jos lammers: Goed gevonden.
@ Ardy Beld: Leuk getekende cartoon, probeer alleen iets aan de witte rafelige randjes
langs de zwarte contourlijnen te doen.
@Gidion van de Swaluw: Leuk getekend.
@De man zonder hoofd blijft mateloos boeien.
@van 9 tot 5: Zitten weer hele rake goede bij.
@Hansha: Goede cartoon
4 - Datum: 2015-11-15 11:38 - Afzender: dirk
Liefhebbers van oldtimers vinden hun gading in deze editie!

@ Yan: ik was eerst niet mee, met die twee verschillende auto's. Een "kleur"verschil was duidelijker geweest. Nu lees ik wel in afleveringen, ik denk dat als je het kortverhaal in één ruk leest, dat het dan duidelijker is.
In ieder geval knap gedaan, die auto's.

@ Waldo: idem.
En nog knapper vind ik de knokpartij; heel plastisch weergegeven. Ook enkel mooie composities, bvb met dat bed over 2 diagonale plaatjes.
De boef met de sigaar achter de schouder van de Varaan had iets subtieler gekund. Nu staat hij schijnbaar anderhalve pagina te staan achter de rug van de Varaan.
RVA, BBI: grappige dialoog, maar gaan ze in NL mee zijn?

@ P.Saiko: knap, vooral de rol van de cynische kat vind ik interessant. Doorwrochte en amusante dialoog met dat meisje. En een mooie voorzet voor de volgende tekenaar.
Ik vermoed wat knip en plak werk bij die vleesetende plant, maar het blijft in dezelfde techniek dus stoort het niet.

@ Renier: de laatste tijd vind ik ze erg goed. Scherpe humor.

@ Ralph: je blijft nieuwe invalshoeken zoeken in een 'in se' beperkt onderwerp. Grafisch in elk geval knap.

@ mmDX: gewoon goed.

@ Rob: het is denk ik niet zo bedoeld, maar je tekening levert een mooie cover op.

En idd; landschappen en afgodsbeelden geïnspireerd op Turkije in deze Stan en Huib.
5 - Datum: 2015-11-15 14:51 - Afzender: Yan
@Rob: leuke cover.
@Jamie: waar blijf je de rasters halen ? Leuke tartan.
@mmDX: handig gebruik van kleur, maar naar mijn persoonlijke smaak, iets te veel verloop.
@Waldo: aha ! auto's ! Uit de periode toen ze nog karakter hadden. Mooie inkleuring, ze blinken. Het Vlaams karakter zou ik me niet aantrekken, ik begrijp meestal de cartoons van Rob niet omdat ze te Nederlands zijn (niks persoonlijk, hoor Rob). Ik voelde me indertijd al verraden door Vandersteen: Schanulleke (pfff), Sidonia (pfff)... nog een geluk dat het niet "François en Louise" werd.
@dirk: uiteraard lezen de verhalen beter in één keer. Op sommige sites merk ik dat lezers wachten en dan drie of meer pagina's tegelijk lezen. Je kan natuurlijk ook Knocky afwachten (dan heb je een volledig verhaal - ze zitten daar voorlopig wel nog even achter)
Jij post telkens een volledig verhaal (de eerste pagina zag ik al eens denk ik), wel een luguber verhaal deze keer, meer horror dan Grueson.
@Renier: sterke gags
@Gideon: leuke stijl
@Dick: geen inspiratie ?
6 - Datum: 2015-11-15 15:13 - Afzender: Dick
@Yan: wel inspiratie maar (alweer) vergeten nieuwe strips te sturen.
@Yan, Dirk en Waldo: BBI en RVA zullen de Belgische veiligheidsdiensten zijn? Niet zo moeilijk hoor.
7 - Datum: 2015-11-15 18:27 - Afzender: dirk
BBI = Bijzondere Belastingsinspectie - om te zien of je alles mooi hebt aangegeven op je belastingsbrief
RVA = Rijksdienst voor Arbeidsbemiddeling - om te zien of je niet onterecht een uitkering trekt
8 - Datum: 2015-11-15 18:30 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
Thanks voor de commentaar. 2 hoofdjes van de kat en de lettering (zoals steeds) ben ik niet zo blij mee. Maar voor de verandering toch een pagina waar ik voor ongeveer de helft blij mee ben. ;)

@ Dirk: Wat gaf je het idee van knip- en plakwerk? Alles is namelijk op 1 A4tje getekend. Enige photoshopmoment was later kleur reguleren na scannen. Wel heb ik bij de plant het inkten/zwarte lijnen tekenen gedaan na het inkleuren (terwijl bij de rest eerst de lijnen werden gezet om daarna in te kleuren).
9 - Datum: 2015-11-15 18:53 - Afzender: waldo
Voor de Nederlandse vrienden: de BBI is de Bijzondere Belastingsinspectie en de RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsdinges) controleert zwartwerk. Heeft weinig belang. Sergei (Sigaar) is Russisch en hij weet ook niet precies hoe de vork aan de steel zit. Vreemder is dat de "inspecteur" over de omheining kwam gekropen (en waakhonden keelt maar dat laatste weten ze nog niet).
@dirk: Sigaar wacht het geschikte moment af om Billy een gloeiende muilpeer te serveren.
10 - Datum: 2015-11-16 20:10 - Afzender: dirk
@ P.Saiko: Ik dacht aan plakwerk bij die vleesetende plant. Maar als hij van jouw hand is, is het héél knap gedaan.

@ Yan: misschien zijn de laatste verhalen van Stan & Huib iets te donker. Is een aandachtspuntje; de humor moet blijven overheersen.
11 - Datum: 2015-11-16 22:03 - Afzender: P.Saiko - e-mail: psaikotik@gmail.com
@ Dirk: lol. Nee, hij is echt wel van mijn hand. Dankjewel voor het compliment.
bekijk de Strips editie van 14 november 2015

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5435&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 14 november 2015

© 2000-2019
StripSter
2019-11-12