zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2019-11-18     22:30

1 - Datum: 2015-10-31 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Happy Halloween!
Met 14 bijdragen een mooie special van hoge kwaliteit.
Rob Brandon trakteert ons op een nieuw verhaal van Cherlinde.
En ook mmDX en Ralph Dikmans hebben een strip ingezonden.

Geniet van deze editie!

StripSter tekent je week!

Martin van der Schuijt
2 - Datum: 2015-10-31 13:28 - Afzender: michel2015
Mooie enge cover! Goed gedaan, Martin.
3 - Datum: 2015-10-31 13:44 - Afzender: dirk
Eerst de mooie, volle Halloween special:

@ Martin: knappe cover; en ook een vervolg op de estafette als ik me niet vergis.
Vooral die GAP-scène figuur op de achtergrond vind ik heel knap.
Verder ook de kat, al mis ik een beetje volume in het lijf.
Bij de heks mis ik wat dieptewerking: lichaam, pompoen, hoed, maan: het lijkt allemaal wat op elkaar geplakt ipv één mooi geheel. Maar dat is vitterij; ik wou dat ik zoiets uit mijn tekenpen kon krijgen.

@ Jamie: ook een mooie, alternatieve covertekening. Iets luchtiger.

@ mmDX: deze cartoonstrip vind ik grafisch sterker dan je vervolgverhaal. Knappe hoofdpersonages, en belangrijk, ze gaan op in het decor. De composities hadden nog net iets evenwichtiger gemogen (maar da's weer vitten).

@ Michel: mijn complimenten. Je typische stijl maar met die schaduwwerking komt de tekening veel meer tot haar recht. Meer van dit!

@ Florien: ik vermoed dat er een referentie naar één of andere tekenfilm of andere is, maar ik ken ze niet. Het lijkt wel digitale patchwork of collage, die hond. En dat draagt bij tot een griezelig effect.

@ Ralph B: grafisch sterk. Spijtig van de "paint inkleuring" van die eerste.

@ Willy Hageneers: mooie lijvoering!
4 - Datum: 2015-10-31 14:02 - Afzender: dirk
En de rest

@ Waldo: Even terugkomen op de vorige commentaarronde. Ik wist wel dat je bezig was aan een album van de Varaan, maar ik dacht dat het misschien ging om een album gevuld met verschillende kortverhalen(een beetje zoals Grueson).
Nog een maandje slapen.
Het blijft knap. En je introduceert een aparte sidekick.
Op deze eerste pagina valt me op dat de zwarte medewerkster wat "opgesloten" zit in je kadertjes. Nu lijkt het bureau wat hoog te staan en de kasten op de achtergrond vormen een vreemde hoek. Een beetje meer afstand met je 'camera' had dat misschien kunnen verhelpen. Maar sowieso zijn scènes in een kantoor niet gemakkelijk.
Pagina 2, eerste plaatje. Doordat we de rechterarm van de vrouw niet zien, heb je even de indruk dat die behaarde arm van haar is, in een verkorte weergave. Na een tweede blik besef je natuurlijk dat dat niet zo is. Maar toch een raar effect.
Pagina 3, laatste plaatje: het gezicht van de vrouw is iets te generisch en poezelig; stemt niet overeen met haar gezicht van dichterbij.

De Varaan is heel opmerkzaam; ik zou denken dat het haar pooiers zijn, maar er zal wel iets anders achter steken.

@mmDX: het plaatje waarin iedereen naar boven kijkt klopt niet. Nu staan ze in een cirkel. Zo kan je staan als je naar een ballon of een vliegtuig kijkt, maar niet als je naar een toren kijkt. Dan ga je niet met je rug ernaartoe omhoog staren. Is maar een detail.
Voor de rest mooie actie.
De gag met het niet verstaan vind ik eerder vermoeiend voor de lezer dan echt grappig? Maar smaken verschillen wellicht.

@ Kristof: ik herken de zwierige lijn van je strip over dat tovereiland. Knap op dat ook eens te zien toegepast op volwassen lijven. En die ondergrondse ruimte is een kolfje naar je hand. Ik kan er niks negatiefs over zeggen. Enkel de lettering. Maar dat zal wel aan de deadline liggen.

@ Van 9 tot 5: wat sluikreclame voor je album: goed gezien. Doe je ook beurzen aan?
Nummer 5 is subliem!

@ Rob: goed gelukte koppen in je cartoon.

En ik mag natuurlijk je Cherlinde niet vergeten. Toch knap dat je ons telkens weet te vergasten op een mooi gemaakte strip rond Halloween en Kerstmis.
5 - Datum: 2015-10-31 14:42 - Afzender: Rob Brandon
@Cover-Martin van der Schuijt: Mooie cover; nou, die heks heeft onder haar pompoenhoofd nog twee mooie pompoenen. De man aan het kruis, 801 Hill Nightclub Halloween?
@mmDX: Mooi verhaal van die deurwaarder en de duivel, ook leuk getekend en ingekleurd.
@Yan Gevuld: Weer een fraai getekende aflevering, alleen lijkt me dit geen Halloween special.
@Jos Lammers: Leuk stripje.
@Ralph Dikmans: Goed getekende zombies.
@Ben Burger: Het is te hopen dat het monster Flippertje weer uitspuugt, anders hebben we geen Flippertje stripjes meer.
@Dick van Tongeren: Mooie illustratie, ook leuk: De kat op een bezemsteel. Ook mooie kleuren.
@Florien Born: Héé, dat is lang geleden, en weer met een mooie afbeelding.
@Jamie de Jonge: Heel fraaie prent, leuk getekend, mooie zachte pasteltinten.
@Michel den Hamer: Geinig getekend, leuke grap.
@Ralph: Leuke afbeeldingen, alleen jammer van die witte randjes om de contourlijnen, ik voorkom dat door het contrast
van de zwart wit contouren (zonder de kleuren dus) enorm te verhogen, dan heb je er geenlast meer van.
@Remco Nieboer: Mooie punk griezel.
@Willy Hagenaars: Heel geinig, die juf Jasmine platen.
De Overigen ga ik nu niet zo lang op in, Waldo van Gheluwe vind ik gewoon meesterlijk, en verder ook weer heel goed werk.
@Dirk: dank je voor je complimenten.
6 - Datum: 2015-10-31 18:01 - Afzender: Jamie
Wat een goed gevulde week!

@Martin: Prachtige cover plaat! De kat is heel realistisch en de pose van de heks vind ik echt super mooi gelukt!

@mmDX: Coole Halloween special. Ik vind vooral het hoofd van de duivel hele mooie expressies hebben. En van je strip ben ik stiekem wel fan. ^^ ik hou heel erg van fantasie genres, en je doet het heel leuk!

@Rob Brandon: Leuk verhaal! Het kasteel vind ik echt super mooi getekend. :o

@Yan gevuld: Hele mooie koppen nog steeds!

@Ralph Dikmans: Haha grappig x)

@Dik van Tongere: Leuk die verkleedde poezen. :)

@Florien Born: OMG FREDDY!!! <3 T.T Super gelukt hij lijkt sprekend!

@Michel den hamer: Super leuke stijl!

@Ralph: Heey een plaat in kleur!! Heeft de man zonder hoofd dan eindelijk een passend hooft gevonden? x)

@Remco nieboer: Oh spooky~

@Willy Hagenaars: Leuke characters!

@Waldo van Gheluwe: Niet helemaal mijn smaak, maar ik kan niet ontkennen dat het het zeer professioneel uitziet. Vooral de gezichten zijn heel realistisch.

@Kirstof Berte: Mooie vervolg strip. En ook heel mooi kader gebruik!

@Leon Doppers: Haha lekker droog x)

@Mathieu de Guchteneere: Ik ging echt stuk xD Super grappig! Dat hoofd van Margo :')

@Van 9 tot 5: Geniaal zoals altijd~ Vooral de 5e vindt ik erg gevat. En de 11e is echt super grappig. x)

@Hansha: Haha ja dat gevoel ken ik helaas.
7 - Datum: 2015-11-01 10:12 - Afzender: Dick
Na een korte vakantie tref ik weer een goed gevulde en kwalitatief prima StripSter aflevering aan.
Te veel om overal wat van te zeggen maar:
De prachtige cover van Martin mag niet onbenoemd blijven.
De verhalen van MMDX en Rob zijn leuk en goed getekend.
Yan heeft geen Halloween nodig, al is er - juist nu - geen bloederige handeling.
Ook Ralph D. heeft een leuke strip.
Verder:
Goede strips (verhaal en tekeningen) van MMDX en Waldo.
Mooie 'Haasje Over' strip door Kristof. Ik sta voor het vervolg te boek.
@Rob: mooie cartoon. Tip: de USA geven nog veel meer mogelijkheden tot kritische cartoons dan Rusland.
@Van 9 tot 5: pagina 5 is erg sterk
8 - Datum: 2015-11-01 12:42 - Afzender: Martin
Net de bijdrage van Bas Schel nog toegevoegd aan deze mooie editie.
9 - Datum: 2015-11-01 15:50 - Afzender: Willy Hagenaars
@Jamie, Rob Brandon en Dirk: dank voor jullie vriendelijke complimenten!
@ Ralph: goede zwartwittekening weer, om er op voort te borduren: een baaldag is bij mij 7 dagen per week, zolang duurt het immers eer er een nieuwe StripSter aflevering is...:)
@Rob Brandon: knappe en spannende 5 pagina's korte strip, Cherlinde is prettig om te lezen, mooie decors vooral het spookslot, en de actualiteit deze week is ook goed gedaan, en dat valt niet mee om het bij te houden, zo rap de politiek in de wereld gaat...
@ Martin van der Schuijt: goede pakkende cover, springt zeker in het oog en is zeker dynamisch voor Halloween weekend!
@Ralph Dikmans: mooi perspectief in de strip, en spontaan met goed getekende figuren.
@Jamie de Jonge: mooie kleuren en licht-donker effect, erg leuk de vleermuis , Bravo!
10 - Datum: 2015-11-01 20:43 - Afzender: Yan
@Martin: sommige mensen kunnen het, anderen totaal niet: een over ontwerpen, prachtig werk Martin. Toch heb ik tekentechnisch twee (heel ) kleine opmerkingetjes: de pompoen zit te diep op de schouders (een hals was misschien aangewezen), de hoed zit dan weer niet diep genoeg,. Maar dit is eerder spijkers zoeken op laag water, schitterend ontwerp.

@MMDX: zeer mooie duivelskop.
@Rob: zeer leuke strip, zou je meer moeten doen (ook buiten de specials). Rob ik stel de indeling niet samen, maar Grueson (Dick bedankt voor het pleidooi) is altijd een beetje horror. Het kwam deze keer niet uit bij de pagina's (maar ik ben niet bezig met Halloween, wat een Iers-Amerikaans feest is en in Vlaanderen (en Nederland) puur commercieel is - de meesten weten niet eens wat 'trick or treat' inhoudt)
@Jamie: je kleurwerk mag er best zijn, mooie illustratie.
@Ralph: mooie (bovenhelft van het) monster van Frankenstein
@Remco: mooie inkleuring van de skull

@Waldo: mooi tekenwerk (het verhaal is iets moeilijker te volgen - maar dat heb je met lange verhalen in episodes - ik wacht het album af, in Gent ?). je hebt ook heel wat werk gestoken in de geslaagde inkleuring, dat is duidelijk). Minpuntje blijven de auto's, er schort wat aan het perspectief. Maar voor de rest puik werk !
@Dick: het silhouet is knap bedacht, ik weet niet of de 'vrouwelijke vorm' van farao, pharaose is, ik dacht eerder koningin, maar dat zijn details. zelfde opmerking als bij Waldo, het geheel blijft moeilijk om te volgen.
@Kristof: zoals steeds mooi tekenwerk. De onomatopee 'gulp' zou ik eerder invullen door 'glup'. Ik denk dat jij beter je teksten met de hand invult (als je dat graag doet).
@Leon: dit is pas een hersenkronkel: sterke gag !
@Mathieu: ik heb twee keer moeten kijken alvorens ik hem doorhad, volgens mij moet je de figuur rechts van de rattenvanger een gewone blik geven.
@Ralph: vooral de eerste gag is ijzersterk
@Bas: zeer sterk grafisch werk - ik vraag me alleen af of het een goede keuze is voor strips (maar misschien ben ik te veel 'old school')
@Hansha: sterk, misschien was je beter standup-comedian geworden, steeds goeie oneliners.
11 - Datum: 2015-11-02 08:11 - Afzender: Ralph D.
@Willy, Dick, Jamie en Rob Brandon; heel erg bedankt voor jullie toffe commentaar! Thnx allemaal!
12 - Datum: 2015-11-02 09:01 - Afzender: waldo
@Yan en allen: het nieuwe album is te koop op Stripbeurs Gent 29 november. Althans, dat heeft Peter Bonte me beloofd. Het lot van het kleinood is niet langer in mijn handen!
13 - Datum: 2015-11-02 10:00 - Afzender: michel2015
bedankt voor de reacties! Deze prent heb ik met pen en inkt getekend.
Ik lees alles iedere week! Ik schrijf geen commentaar maar ik geniet iedere week week van jullie strips/cartoons.
14 - Datum: 2015-11-02 19:51 - Afzender: Ralph Brendt
@Dirk,Rob,Jamie,Willy en Yan, bedankt voor de aardige woorden en ook de tips! @Kristof, mooi vervolg man, Idd, mooie kaders en stijl! verder weer leuke bijdrages van alle StripSters, incl. prachtige cover van Martin!
bekijk de Strips editie van 31 oktober 2015

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=5429&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 31 oktober 2015

© 2000-2019
StripSter
2019-11-18