zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-05-30     21:21

pagina | 1 | 2 |

(voor de leesbaarheid worden de berichten 22 - 25 van de vorige pagina hier nogmaals weergegeven)
22 - Datum: 2014-11-03 12:41 - Afzender: Fabosaurus
Oja,

@Dirk, ik ben niet echt groot qua lengte, vrij klein eigenlijk. (1,59m) Bijna elk bureau is voor mij over het algemeen te hoog of ik moet de stoel op z'n hoogst zetten waardoor ik niet meer bij de grond kan. Vaak lukt dit ook niet in verband met armleuningen, altijd fijn. Haha, vandaar dus dat is een beetje laag achter mijn bureau zit. ^^
23 - Datum: 2014-11-03 13:13 - Afzender: Yan
@Fabosaurus: Ik schrijf Grueson oorspronkelijk in het Engels en vertaal dan naar het Nederlands. Je kan (zoals ik het doe) de Engelse en de Nederlandse tekstballonnen (en onomatopees) in een aparte laag zetten en ook de teksten uiteraard. Ik maak dus één tekening en plaats op twee sites:
http://www.gruesonen.yan-gevuld.be (Engels) en http://www.gruesonnl.yan-gevuld.be (Nederlands)
24 - Datum: 2014-11-04 08:19 - Afzender: Rob Brandon
Mijn oprechte dank voor jullie positieve reacties, en ik vind het leuk dat jullie Cherlinde konden waarderen.
Wanneer ik in die cirkel rechtsboven kom geef ik maar even over.
Martin, mijn complimenten dat je in je eentje de site draaiende houdt,
Iets positiefs moet er nu ook wel af. Je cover tekening is weer ontzettend goed.
Van een uitgebreid oordeel over de anderen is het dit keer niet gekomen, even kort: Er zijn geweldig mooie goede inzendingen bij.
@dirk, misschien was het warm voor de tijd van het jaar in mijn Cherlinde strip. Ik verklap nog niets over mijn kerst Cherlinde, behalve dat er dan een dik pak sneeuw ligt.
@Charles: Ik teken gewoon handmatig, computerinkleuring doe ik slechts weinig.
Vleermuizen vliegen inderdaad .'s nachts, maar hier wilde ik een plaatje overdag maken.
25 - Datum: 2014-11-04 10:49 - Afzender: Rob Brandon
O ja. Dirk had het over de namen van de heksen, een toelichting van enkele namen: Hadwicha = Halloween Witch, Mechasjewa (מכשפה) is Hebreeuws voor heks Litjewits (little witch). De heks Rangda heb ik zeker niet verzonnen, deze bizarre figuur met haar harige monsterlijke, maar bijzonder fraaie uiterlijk heb ik ooit in levende lijve mogen aanschouwen in een voorstelling tijdens een vakantie, jaren geleden op het eiland Bali. De strijd tussen Barong en de heks Rangda wordt telkens voor de vele toeristen opgevoerd.
26 - Datum: 2014-11-04 20:55 - Afzender: dirk
@ Rob Brandon: mooi dat we met Kerstmis weer een nieuwe Cherlinde kunnen verwachten. Da's stilaan een jaarlijkse traditie. Knap hoe je telkens weer inspiratie vindt voor de kerst- en halloween specials.
bekijk de Strips editie van 1 november 2014

pagina | 1 | 2 |

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4813&page=2&titel=Forum: Het Commentaar, 1 november 2014

© 2000-2020
StripSter
2020-05-30