zet StripSter bij je favorieten  zet StripSter bij je favorieten
Index | Nieuw topic | Archief | Forum-regels

2020-06-04     15:23

1 - Datum: 2013-02-02 00:00 - Afzender: Strips-redactie - e-mail: strips@stripster.eu
Na het nieuws dat de Vorstin van de Lage Landen aftreedt als Koningin van Nederland is er een tijd van Nationale rouw.
En dat is deze week goed te zien in onze editie. Iedereen verwerkt zo'n proces op zijn eigen manier.

Hansha pakt er een mooi tijdschrift bij om zijn 'gedachten' te verplaatsen.
Jos Lammers verdrinkt zijn verdriet in de kroeg met een pintje, of twee... of drie...
Simon van der Molen blikt terug en laat wat weggeknipte scenes zien uit de toespraak van Hare Majesteit de Koningin.

En verder deze week de start van Zombie Story van Peter Bot en Rob Brandon heeft deze episode van Haasje-Over voor zijn rekening genomen.

Deze week is de Cover verzorgd door Hans Verbeek. Koningin Beatrix op haar best. Dit portret was bedoelt voor Het Loo Expo, maar kwam niet door de selectie. Er werden slechts 80 van de 2000 inzendingen geëxposeerd.

Je weekend begint pas goed op StripSter.

Met de vriendelijke groeten van de StripSter-redactie.
2 - Datum: 2013-02-02 13:19 - Afzender: John
"...Nationale rouw"??

Omdat de monarchie nog niet wordt afgeschaft.....!?!
3 - Datum: 2013-02-02 14:39 - Afzender: dirk
@ Freezer: enkele mooie cartoons. Ook de vormgeving rond de eigenlijke cartoon is steeds erg knap en professioneel gedaan. ik maak me wel bedenking of dat niet wat veel afleidt van de eigenlijke clou.
En de bicepsstrip is zalig. Wel zijn de figuren hier wat stijfjes weergegeven. Je zou bijna zeggen van die uitknippopjes met bewegende gewrichten die je in verschillende standen kan plaatsen.
In het eerste plaatje spreekt de man van 'het', in het volgende van 'hem'. Ik zou 2x hem pakken, want biceps is naar mijn aanvoelen mannelijk (en zeker niet onzijdig). (penis is trouwens ook mannelijk - hoe zou het ook anders kunnen...)

@ Han van Buuren: ik ben intussen wel fan geworden van deze strip. het leest goed weg. Visueel een mooie afwisseling van wit / zwart / grijstinten. Ook de typografie is niet slecht, zeker die letters van de titel. Hoe is die krant gedaan? Is dat een authentiek artikel in je strip geplakt, of heb je dat zelf gemaakt?

@ Peter Bot: ik ben het niet eens dat iedere tekenaar eens een zombiestrip moet maken. Maar ik ben wel benieuwd wat jij er van gaat maken. Wel al een goed begin door voor een Hollandse setting te kiezen.

@ Hanscha: haha!

@ Hans Verbeek: mooie cover. Wat een kleuren!
4 - Datum: 2013-02-02 15:39 - Afzender: Rodney
Nationale rouw?
5 - Datum: 2013-02-02 16:01 - Afzender: MSG
"Nationale rouw" moet denk ik niet al te serieus opgevat worden.

Hoewel ik aan John's zijde sta betreffende het vieren van een aristocratische machtswisseling van een familie die het best omschreven kan worden als een gaslek van de meritocratie.

Commentaar volgt later...
6 - Datum: 2013-02-02 16:02 - Afzender: Freezer
@ Dirk..... de cartoons zijn eigenlijk allemaal probeersels om een stijl te verkrijgen. En dan kan het voorkomen dat het niet helemaal volgens de norm gaat. Deze cartoons plaats ik meestal op face book ... en ik mag nu eenmaal graag tekenen.
en... die biceps die zij voelde zijn inderdaad mannelijk.... evenals de rest :)
@Hansa.... meesterlijk!
@Hans Verbeek.... misschien dat ze van jouw inzending dan nog een postzegel kunnen laten maken? Bedenk je die "Royalties"eens!
@Peter Bot... mooi weergegeven.
@Jos ... en zo is het!
@Peter... mooi begin en fris tekenwerk.
@Simon... onze toekomstige koning heeft zijn broekriem al aangehaald? (volgens mij is Alexander wat strak getekend :))
@Rob.... met de Fyra is om te lachen... en de hond maakt het compleet.
@Moedars ... mooi gedaan in een eigenwijze stijl ... maar ik vind het toch wat moeilijk te volgen.
7 - Datum: 2013-02-02 22:34 - Afzender: Martin
Die 'nationale rouw' is meer een knipoog naar de enorme publiciteit is over het aftreden van HM de Koningin...
De media springt er weer eens boven op met uren durende programma's met terug- en vooruitblikken. Dat je er tijd voor vrij maakt vind ik geen probleem, maar ik vind dat er altijd direct zo wordt overdreven. Alsof er iemand dood is gegaan.

Maar leuk dat het voorwoord ook gelezen wordt. ;)
8 - Datum: 2013-02-03 09:14 - Afzender: Niquicho - e-mail: onderzoekerelf@gmail.com
@Hans: mooie cover
@Jos: goeie!
@Moedars: je strip gaat mij meer om beleven dan om begrijpen. Fijne belevenis!
@Peter: Mooie openingspagina en goede cliffhanger. Ik zou het Engels nog wel laten checken door een native speaker of een pro. Zo schrijf je 'at least' met twee woorden; ik zou zelf schrijven: 'The universe that once granted us life...' En volgens mij is het 'As quickly as'... Ik zou ook opletten met je verwijzingen: je gaat van 'us' naar 'this little planet' en van 'life' naar 'that all'. Het is te volgen maar het wringt wel een beetje. In vergelijkingen gebruik je 'than', niet 'then'.
@Rob: De hond doet weer leuk mee. En is dat niet Mora? ;-)
@Simon: Mooi detail, die pochet. Ik zou WA links en Trix rechts zetten want dan zien we eerst de prins en dan pas de reactie.
@Freezer: die van het vergeten ondergoed is hilarisch! Ik denk dat de zwaardgrap sterker is zonder het eerste regeltje 'hi hi, dat is grappig.'
@Hansha: leuke grap! Het is overigens Midden-Oosten, dus met een streepje.
www.kortblog.wordpress.com
9 - Datum: 2013-02-03 11:24 - Afzender: Rob Brandon
@Freezer en Niquicho: Leuk dat jullie het hondje van AKTU mannetje zo waarderen, maar met Mora heeft het niets te maken, het hondje heet Bobo, maar dat heb ik alleen in de eerste stripjes met het hondje vermeld.
@Hans Verbeek: Meesterlijk portret van Beatrix, ongelofelijk dat dit portret werd afgewezen voor het Loo Expo, mijn vrouw vond die van jou ook meesterlijk goed. ik snap zo'n jury niet, veel slechtere afbeeldingen kwamen wel door, troost je, als ik had meegedaan was mijn werk zeker ook niet door de selectie gekomen.
@Han van Buuren: Wederom weer twee goede oorlogsstrip afleveringen.
@Jos Lammers: IJzersterk goed gevonden tekst en clou in je stripje!
@Moedars: Weer heel apart gevonden, elke strippagina z'n eigen kleuren.
@Peter Bot: Goed begin van wat me een aardig stripje lijkt te worden, StripSter logo's op haar sportschoenen? (pag 2)
@Simon van der Molen: Goede grap, leuk gevonden!
@Freezer: Niet alleen het tekenwerk van je cartoons vind ik erg knap, je grappen zijn ook erg goed.
@Hansha: Originele grap!
10 - Datum: 2013-02-05 15:26 - Afzender: Han van Buuren
@Dirk: De krantenberichten die ik in de strip "10 mei 1940" heb gebruikt zijn scans van originelen en dank voor het wekelijkse commentaar (ook van de andere forumleden). Met de kritiek ben ik het meestal wel eens, ik ben natuurlijk een amateur. Het tekenen van een enigszins realistische strip is een tijdrovende opgave. Een karikaturale strip, de bekende poppetjes met grote hoofden en handen, gaat me beter af. Misschien komt het er nog eens van als ik een bruikbaar verhaal heb bedacht. Voorlopig ga ik verder met de tweede
wereldoorlog.
bekijk de Strips editie van 2 februari 2013

Meld Forum-misbruik aan forum@stripster.eu.

Maak je eigen Profiel in Strips!

Jouw reactie:  

Naam:  

E-mail:  

(niet verplicht)

Bericht:  

(zet een URL aanklikbaar onder je bericht met het Link-venster)
Link:  
(niet verplicht - niet voor spam - slechts 1 URL mogelijk)

http://www.stripster.eu/?/forum/f_bericht.php?id=4297&page=1&titel=Forum: Het Commentaar, 2 februari 2013

© 2000-2020
StripSter
2020-06-04